Sıkça Sorulan Sorular




  • Çalışma Saatleri

    Pazartesi – Cuma: 08:30 – 17:30
    Cumartesi – Pazar: Kapalı

    Resmî tatillerde kütüphane hizmet vermemektedir. Gerekli durumlarda Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığınca mesai saatlerinde değişiklik yapılabilir.

  • Kütüphanede kitaplara nasıl ulaşabilirim?

    Kütüphanemizde kullanılan “Açık Raf” ve “Library of Congress (LC) ve National Library of Medicine (NLM) Sınıflama” sistemi ile kitaplara doğrudan ulaşmanız mümkündür. Öncelikle aradığınız yayın(lar)ın kütüphanede olup olmadığını Kütüphane Kataloğu’ndan kontrol etmeniz ve durumu hakkında bilgi edinmeniz gerekmektedir. Kütüphane kataloğundan yer numarasını tespit ettiğiniz yayınları raftan alabilirsiniz. Bulamadığınız yayınlar için görevliden yardım isteyebilirsiniz.

  • Ne kadar süre ile kaç yayın ödünç alabilirim?

    Çeşitli kullanıcı gruplarına göre ödünç alma hakları farklılık göstermektedir. Kullanıcı gruplarının hakları Kütüphane koleksiyonunun gelişimine bağlı olarak yeniden düzenlenebilir. İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi’nin bütün fakülte üyeleri, idari personeli ve öğrencileri kütüphaneden ödünç yayın alabilirler. Kütüphane kullanıcılarının ödünç alma hakları aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.

    Kullanıcı

    Kitap - Adet

    Süresi

    Rezerve – Adet

    Süresi

    Uzatma

    Hakkı

    Akademik Personel

    14

    30 Gün

    3

    3 Saat

    1 Kez

    İdari Personel

    7

    15 Gün

    3

    3 Saat

    1 Kez

    Lisans Öğrencisi

    7

    15 Gün

    2

    3 Saat

    1 Kez

    Önlisans Öğrencisi

    7

    15 Gün

    2

    3 Saat

    1 Kez

  • Aradığım kitap ödünç alınmış, ne yapmalıyım?

    Aradığınız kitap ödünç alınmış ise “Ayırtma” yapabilirsiniz. Bu işleminin gerçekleştirilebilmesi için sisteme “Kütüphane Hesabım” bağlantısını kullanarak giriş yapmanız gerekmektedir. Üye girişi yaptıktan sonra ayırtma yapmak istediğiniz materyalin detay bilgisinin üstünde yer alan “Ayırt” bağlantısını tıklayarak ayırtma işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Kitap iade edildiğinde tarafınıza e-posta gönderilir ve ayrılan kaynak sizin için 2 gün kütüphanenin ödünç verme bölümünde bekletilir.

  • Ayırttığım kitabı iptal edebilir miyim?

    Evet. Ayırttığınız kitabı iptal edebilirsiniz. Bunun için “Kütüphane Hesabı” bağlantısı aracılığıyla sisteme giriş yaparak “Ayırttıklarım” başlığı altındaki ikona tıklayarak ayırttığınız yayını iptal edebilirsiniz.

  • Rezerv bölümü nedir?

    Ders kitapları ve yardımcı kaynaklardan oluşturulan bir koleksiyondur. Eğitim programlarını desteklemek amacı ile öğretim üyeleri tarafından önerilen bilgi kaynaklarını özel kurallar çerçevesinde öğrencilere yararlandırmayı amaçlar.

  • Kütüphanede neden ceza uygulanmaktadır?

    Gecikmiş materyallere uygulanan günlük cezalar, materyallerin zamanında dönüşünü veya yenilenmesini güvence altına almayı hedefler. Böylece aynı kaynaktan daha fazla kullanıcının yararlanması sağlanır.

  • Kampüs Dışı Erişim nedir?

    İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi mensuplarının (öğretim üyeleri, öğrenciler ve personeller) Kütüphanenin elektronik kaynaklarına (veri tabanları, süreli yayınlar, e-kitaplar ve slaytlar vb.) kampüs dışından erişimini sağlayan olanaktır.

  • VETİS nedir?

    Üniversite ve araştırma merkezlerinde kullanılan ulusal veya uluslararası elektronik veri tabanlarına, kampüs dışından, hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde ulaşabilmelerini sağlayan bir araçtır.

  • VETİS hesabıma nereden giriş yapabilirim?

    VETİS hesabınıza web sitemizdeki veri tabanları başlığı altında bulunan "Uzaktan Erişim (VETİS)" bağlantısından veya kütüphane hesabınıza giriş yaptıktan sonra sol tarafta bulunan "Vetis (Kampüs Dışı Erişim)" alanından giriş yapabilirsiniz.

  • Kütüphane hesabı ile neler yapabilirim?
    • Diğer kullanıcılar tarafından ödünç aldığı kitapları ayırtabilir veya ayırttığınız kitapları görebilirsiniz.
    • Ödünç aldığınız (üzerinizdeki) kitapların bilgilerini ve iade tarihlerini görebilirsiniz.
    • Başka bir kullanıcı tarafından ayırtma işlemi yapılmadıysa ödünç aldığınız kitapların süresini son üç gün kala uzatabilirsiniz.
    • Katalog tarama ekranındaki "Listeme Ekle" seçeneği ile okuma listenizi oluşturabilirsiniz.
    • Şifre değişikliği işlemleri yapabilirsiniz.
  • Şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

    “istun.edu.tr” uzantılı e-posta adresinize erişim ve şifre yenileme/sıfırlama işlemleri için office.com web sitesinden kimlik doğrulama yöntemi oluşturabilirsiniz. Şifrenizi unutmanız durumunda kimlik doğrulama adımları ile yenileme yapabilirsiniz.

  • Kütüphaneye nasıl üye olabilirim?

    Üniversitemiz bünyesindeki öğrenci, akademisyen ve idari personel hesapları otomatik olarak aktif edilmektedir. Kütüphane hesabınıza erişememeniz durumunda kutuphane@istun.edu.tr adresiyle iletişime geçebilirsiniz.

  • Kampüs içi erişim nedir?

    Kampüs sınırları içerisinde erişilebilen elektronik kaynakları kapsamaktadır. Kütüphane içerisinde yapılan taramalar için uzaktan erişim sistemine giriş yapmanız gerekmemektedir.

  • Elektronik kaynakları kampüs dışından nasıl kullanabilirim?

    İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi Kütüphane web sayfasına giriş yaptıktan sonra veri tabanları başlığı altında yer alan "Uzaktan Erişim VETİS" bağlantısına tıklayarak erişebilir, tüm kaynaklarda veya veri tabanı özelinde araştırma yapabilirsiniz.

  • ISBN ve ISSN ne anlama geliyor?

    Kitap ve süreli yayınların, kendilerine ait uluslararası tek bir numaraları vardır. Kitaplar için ISBN (International Serial Number of Books), süreli sayınlar için ise ISSN (International Serial Number of Serials) kullanılır.

  • Kaynak gecikme bedeli veya kayıp materyal bedelini nasıl ödeyebilirim?

    Kütüphane gecikme bedeli veya kayıp materyal bedeli, internet bankacılığından, ATMden veya banka şubesinden Yapıkredi Bankası, IBAN: TR260006701000000076426900 hesabına ödenebilir.

    Ödeme dekontu kütüphaneye elden teslim edebilir veya kutuphane@istun.edu.tr adresine e-mail ile gönderilebilir.

    Yapı Kredi Bankası Hesap Detayları

    IBAN: TR260006701000000076426900

    Hesap Numarası: 76426900

    Müşteri No: 69403411

    Müşteri Adı: İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi

Canlı Görüşme Mesaj Bırakın
Bize Sorun!
İSTÜN

* Gerekli
* Gerekli
* Gerekli
* Gerekli
* Opsiyonel